Wpływ zalewania czynnikiem stymulującym tworzenie kolonii granulocytów na wynik chemioterapii z powodu ostrej białaczki szpikowej

Uczulenie komórek białaczkowych za pomocą hematopoetycznych czynników wzrostu może zwiększyć cytotoksyczność chemioterapii w ostrej białaczce szpikowej (AML). Metody
W wieloośrodkowym randomizowanym badaniu klinicznym przydzielono pacjentów (przedział wiekowy od 18 do 60 lat) z nowo zdiagnozowaną AML, aby otrzymać cytarabinę z idarubicyną (cykl 1) oraz cytarabinę i amsakrynę (cykl 2) z czynnikiem stymulującym kolonię granulocytów (G-CSF) (321 pacjentów) lub bez G-CSF (319). G-CSF podawano jednocześnie tylko z chemioterapią. Idarubicynę i amsakrynę podano pod koniec cyklu, aby pozwolić na większą skuteczność cytotoksyczności cytarabiny zależnej od cyklu komórkowego w kontekście G-CSF. Wpływ G-CSF na przeżycie wolne od choroby oceniano u wszystkich pacjentów i w cytogenetycznie różnych podgrupach prognostycznych.
Wyniki
Po chemioterapii indukcyjnej wskaźniki odpowiedzi nie różniły się istotnie w obu grupach. Po medianie obserwacji trwającej 55 miesięcy, pacjenci w całkowitej remisji po chemioterapii indukcyjnej i G-CSF mieli wyższy wskaźnik przeżycia wolnego od choroby niż pacjenci, którzy nie otrzymywali G-CSF (42 procent vs. 33 procent po czterech latach, P = 0,02), ze względu na mniejsze prawdopodobieństwo nawrotu (ryzyko względne, 0,77, przedział ufności 95%, 0,61 do 0,99, P = 0,04). G-CSF nie poprawił znacząco ogólnego czasu przeżycia (p = 0,16). Chociaż G-CSF nie poprawił wyniku w podgrupie z niekorzystnym rokowaniem, 72 procent pacjentów z AML standardowej próby skorzystało z terapii G-CSF (przeżycie całkowite po czterech latach, 45 procent, w porównaniu do 35 procent w grupa, która nie otrzymała G-CSF [względne ryzyko śmierci, 0,75, przedział ufności 95%, 0,59 do 0,95, P = 0,02], przeżycie wolne od choroby, 45 procent vs. 33 procent [ryzyko względne, 0,70]; przedział ufności, 0,55 do 0,90, P = 0,006).
Wnioski
Uczulanie komórek białaczkowych za pomocą czynników wzrostu jest klinicznie stosowanym sposobem zwiększania skuteczności chemioterapii u pacjentów z AML.
Wprowadzenie
Zapobieganie nawrotom pozostaje wyzwaniem w leczeniu ostrej białaczki szpikowej (AML) 1. Wysoka częstość nawrotów jest spowodowana ponownym wystąpieniem białaczki z małej liczby szczątkowych komórek, które uniknęły cytotoksycznego działania chemioterapii.
Hematopoetyczne czynniki wzrostu stymulują komórki AML w hodowli, aktywując procesy metaboliczne i cykl komórkowy. In vitro, jednoczesna ekspozycja komórek białaczkowych na chemioterapię i czynniki wzrostu, takie jak czynnik stymulujący kolonię granulocytów i makrofagów (GM-CSF), czynnik stymulujący kolonie granulocytów (G-CSF) i interleukina-3, określany jako wzrost priming czynników, zwiększa podatność komórek na zabijanie przez chemioterapię, szczególnie przez specyficzny dla cyklu komórkowego czynnik cytarabina.2-11 Obserwacje te sugerują nową strategię terapeutyczną dla AML, ale wartość takiego podejścia nie została oceniona klinicznie .
W poprzednich próbach AML, G-CSF i GM-CSF były szeroko stosowane po chemioterapii w celu przyspieszenia regeneracji mieloidów, 12-14, ale są tylko informacje z niekontrolowanych badań15-17 i małych, randomizowanych badań18-21 na temat ich zastosowania w rozwoju- Podłóż czynnik
[więcej w: pharmatech, stomatologia rzeszow, kwalifikacja do przeszczepu serca ]
[więcej w: sanatorium kolejka oczekujących który numer, sytuacja kryzysowa definicja, parasine plus ]