Wpływ zalewania czynnikiem stymulującym tworzenie kolonii granulocytów na wynik chemioterapii z powodu ostrej białaczki szpikowej ad 6

G-CSF nie miał jednak istotnego wpływu na całkowite przeżycie bez żadnego zdarzenia lub przeżycie wolne od choroby wśród 135 pacjentów z AML o niekorzystnym ryzyku (rysunek 3C i rysunek 3D i tabela 2). U 41 pacjentów z AML o podwyższonym ryzyku niepowodzenie G-CSF nie miało wpływu. Dyskusja
Inkubacja komórek AML za pomocą G-CSF, GM-CSF lub interleukiny-3 i cytarabiny zależnej od cyklu komórkowego zwiększa wewnątrzkomórkowy poziom aktywnego trifosforanu amidosulfonianu cytozyny, włączenie cytarabiny do DNA komórkowego, 5,7 i zabijanie białaczek blastycznych i białaczkowych komórek progenitorowych przez lek.2-11 Ocenialiśmy kliniczną skuteczność stymulacji czynnikiem wzrostu u pacjentów z wcześniej nieleczoną AML. G-CSF podano na początku dnia przed rozpoczęciem chemioterapii cykli i 2 i kontynuowano przez ostatni dzień cykli indukcji i 2. Wśród pacjentów, którzy otrzymali G-CSF i którzy mieli całkowitą remisję, odsetek nawrotów był niższy. niż wśród pacjentów w pełnej remisji, którzy nie otrzymali G-CSF. Ponadto, w grupie pacjentów, którzy mieli całkowitą remisję, wskaźnik przeżycia bez choroby po czterech latach wynosił 42 procent w grupie G-CSF, a 33 procent w grupie, która nie otrzymała G-CSF (P = 0,02). Różnica w przeżywalności całkowitej i bezobjawowej nie osiągnęła istotności statystycznej. Znacząca różnica w przeżyciu wolnym od choroby prawdopodobnie wynikała z pośredniczonej przez G-CSF aktywacji subpopulacji komórek białaczkowych, które początkowo były niewrażliwe na arabinozyd cytozyny. Eliminacja zagruntowanych komórek może zmniejszyć częstość nawrotów.
Zdolność czynników stymulujących kolonię do aktywacji komórek AML została bezpośrednio wykazana in vivo: wstrzyknięcie G-CSF lub GM-CSF 18 do 72 godzin przed rozpoczęciem chemioterapii prowadzi komórki AML do cyklu komórkowego. 26, 27 Ten efekt jest zgodne z poglądem, że receptory G-CSF, ze względu na ich wysokie powinowactwo wiązania, wymagają minimalnych poziomów ligandów do aktywacji.
Z naszych danych nie można ustalić, czy w efekcie uczulenia pośredniczy zwiększenie skuteczności cytarabiny, idarubicyny i amsakryny lub połączonych środków chemioterapeutycznych, z których korzystaliśmy. W każdym przypadku skuteczność schematu chemioterapii, który obejmował cytarabinę w dawkach 200 mg na metr kwadratowy, a także 1000 mg na metr kwadratowy, zwiększono przez dodanie primingu G-CSF. Badania wpływu dawki cytarabiny wykazały, że dawki 3 g na metr kwadratowy 29, 30 były bardziej skuteczne niż dawki 200 lub 400 mg na metr kwadratowy w zapobieganiu nawrotom, ale nie prowadziły do zwiększenia stopnia remisji. Podobnie, w tym badaniu, tylko czas trwania remisji, a nie liczba remisji, zmieniły się w wyniku uczulenia G-CSF.
W cyklu 2 zastosowano dawkę g cytarabiny na metr kwadratowy. W terapii AML nie ustalono wpływu porównawczego dawki g na metr kwadratowy i dawki 3 g na metr kwadratowy. Byłoby interesujące wiedzieć, czy priming G-CSF miałby podobnie pozytywny wpływ na prawdopodobieństwo nawrotu w reżimach zawierających dawkę 3 g cytarabiny na metr kwadratowy.
Fakt, że nasze wyniki nie sugerują korzyści stosowania primerów G-CSF u pacjentów z AML o wysokim ryzyku, może odnosić się do niewielkiej liczby przypadków, lub może wskazywać, że dawka g cytarabiny na metr kwadratowy była optymalna pod względem jego zdolności do zabijania komórek nowotworowych w tej podgrupie
[przypisy: dentysta na nfz wrocław, minerały z morza martwego, polfilin prolongatum ]
[więcej w: lekarz do spraw męskich, polfilin prolongatum, nfz wielkopolska sanatoria lista oczekujących ]