Neoadiuwantowa chemioterapia plus cystektomia w porównaniu z cystektomią Sam w zaawansowanym miejscowo raku pęcherza ad 6

Z tego powodu istnieje zainteresowanie łączeniem ostatecznego leczenia chirurgicznego lub radioterapeutycznego w przypadku zlokalizowanej choroby z ogólnoustrojową chemioterapią dla okultystycznych przerzutów. Nie ma przekonujących dowodów na to, że leczenie adiuwantem lub neoadjuwantowym zlokalizowanego raka pęcherza poprawia przeżycie.14 Chociaż podejście wspomagające umożliwia wybór pacjentów z najwyższym ryzykiem nawrotu na podstawie patologicznego stadium chemioterapii, chemioterapia może być trudna do wyleczenia. podawać po radykalnej cystektomii. W randomizowanym badaniu porównującym neoadjuwant z chemioterapią adjuwantową, 97 procent pacjentów z grupy neoadjuwantowej otrzymało co najmniej dwa cykle chemioterapii, podczas gdy tylko 77 procent pacjentów z grupy adiuwantowej otrzymało co najmniej dwa cykle.
Nasze badanie pokazuje, że kombinację czterech leków M-VAC można bezpiecznie podać przed radykalną cystektomią pacjentom z miejscowo zaawansowanym rakiem pęcherza. Chociaż ogólnie działania niepożądane były umiarkowane, u co najmniej jednej trzeciej pacjentów wystąpiły ciężkie zaburzenia hematologiczne lub żołądkowo-jelitowe, wszyscy pacjenci powrócili do zdrowia i nie było zgonów związanych z leczeniem. Co więcej, M-VAC nie wpłynęło negatywnie na szanse pacjenta na radykalną cystektomię, ani nie zwiększyło ryzyka śmierci lub powikłań związanych z zabiegiem chirurgicznym.
Stwierdziliśmy istotną i istotną klinicznie poprawę w zakresie przeżycia u pacjentów, którzy otrzymywali chemioterapię neoadjuwantową. Szacowane ryzyko zgonu zmniejszyło się o 33 procent w grupie przydzielonej do uzyskania M-VAC i cystektomii, w porównaniu z grupą przeznaczoną do samodzielnej cystektomii. Zaleta przeżycia neoadjuwantowego M-VAC wydaje się być silnie powiązana z obniżeniem stopnia zaawansowania guza do pT0: u 38 procent pacjentów w tej grupie nie stwierdzono raka przy cystektomii, w porównaniu z 15 procentami pacjentów w cystektomii grupa (P <0,001); odpowiednie pięcioletnie wskaźniki przeżycia wyniosły 85 i 82 procent. Chemioterapia wywołana przez obniżenie poziomu insuliny nie wydaje się wprowadzać błędu selekcji, ponieważ mediana przeżywalności wśród pacjentów w grupie leczenia skojarzonego, którzy cierpieli na resztkową chorobę przy cystektomii była równie dobra jak wśród pacjentów z cystektomią, którzy mieli resztkową chorobę. przy cystektomii.
Nasze wyniki kontrastują z negatywnymi wynikami siedmiu innych randomizowanych badań. Ta różnica może wynikać ze sprawdzonej przewagi schematu chemioterapii stosowanego w porównaniu z innymi badaniami oraz różnic między wybranymi pacjentami. Największa z pozostałych prób losowo przypisała 976 pacjentom z rakiem pęcherza w stadium T2, stopnia 3 lub stadium T3 lub T4 albo do natychmiastowej cystektomii lub radioterapii, albo do trzech cykli chemioterapii neoadiuwantowej z cisplatyną, metotreksatem i winblastyną, po których następowała cystektomia lub radioterapia. 16 Średni czas przeżycia w grupie otrzymującej chemioterapię wynosił 44 miesiące, w porównaniu z 37,5 miesiąca w grupie natychmiastowej cystektomii. Trzyletnia przeżywalność w grupie otrzymującej chemioterapię wyniosła 56%, w porównaniu z 50% w grupie, która nie otrzymała chemioterapii. Ta próba różniła się od naszej pod względem rodzaju stosowanej chemioterapii, stosowania promieniowania i czasu obserwacji Po dłuższym okresie obserwacji w tym badaniu pojawiła się istotna statystycznie przewaga w zakresie przeżycia w grupie chemioterapii neoadjuwantowej17. W pozostałych sześciu badaniach negatywnych zastosowano pojedynczą substancję cisplatynę lub kombinację dwóch leków.
Chociaż pojedyncze udane badanie kliniczne nie musi koniecznie zmieniać standardowej praktyki medycznej, uważamy, że neoadiuwantowy M-VAC może być oferowany pacjentom z miejscowo zaawansowanym rakiem pęcherza, którzy są kandydatami do radykalnej cystektomii. Bezpieczny i pomyślny wynik tego schematu czterech leków wymaga selekcji pacjentów z odpowiednią czynnością nerek, dokładnego monitorowania wywołanych chemioterapią skutków toksycznych i odpowiedniej interwencji w przypadku poważnych działań niepożądanych.
[hasła pokrewne: mikroskop endodontyczny, dyżury aptek stargard, zmiany barwnikowe skóry ]
[więcej w: sanatorium kolejka oczekujących który numer, sytuacja kryzysowa definicja, parasine plus ]