Endometrium czesc 4

Leczenie z podwójnie ślepą próbą przerwano na stałe u 84 pacjentów poddanych terapii o małej intensywności (z powodu krwawienia u 6, innego przeciwwskazania do leczenia przeciwzakrzepowego u 4 pacjentów, potwierdzonej żylnej choroby zakrzepowo-zatorowej u 10, innej wskazania do konwencjonalnej intensywności leczenia przeciwzakrzepowego u 14 pacjentów; pacjenta w 29, i innych przyczyn w 21) i 58 pacjentów przypisanych do konwencjonalnej intensywności terapii (z powodu krwawienia w 7, potwierdzona żylna choroba zakrzepowo-zatorowa w 2, inny wskazanie do konwencjonalnej intensywności leczenia przeciwzakrzepowego w 5, preferencja pacjent w wieku 21 lat i inne przyczyny w 23). Spośród 74 pacjentów z grupy leczenia o małej intensywności, którzy przerwali leczenie z podwójnie ślepą próbą z powodów innych niż nawracająca żylna choroba zakrzepowo-zatorowa, 2 pacjentów kontynuowało leczenie warfaryną z docelową wartością INR wynoszącą 1,5 do 2,0, 21 nadal otrzymywało terapię warfaryną z celem INR od 2,0 do 3,0, a 2 rozpoczęło terapię heparyną drobnocząsteczkową. Spośród 57 pacjentów z grupy leczenia konwencjonalną intensywnością, którzy przerwali leczenie z podwójnie ślepą próbą z powodów innych niż nawracająca żylna choroba zakrzepowo-zatorowa, 9 nadal otrzymywało terapię warfaryną z docelowym INR wynoszącym od 2,0 do 3,0, nadal otrzymywało terapię warfaryną docelowy INR od 1,8 do 2,5, a 2 rozpoczęło terapię heparyną drobnocząsteczkową. Tylko jeden pacjent stracił czas na obserwację. Rycina 1. Ryc. 1. Proporcje czasu, w których wartości międzynarodowego współczynnika znormalizowanego (INR) znajdowały się na różnych poziomach w dwóch grupach leczenia. Średni INR wynosił 1,8 wśród pacjentów przypisanych do terapii o niskiej intensywności, a 2,4 spośród osób, którym przypisano terapię konwencjonalną. Gdy do oszacowania wartości INR między pomiarami zastosowano liniową interpolację, grupa o niskiej intensywności miała wartość INR 1,5 do 1,9 w okresie 63 procent okresu, w którym otrzymywała leczenie metodą podwójnie ślepej próby, poniżej tego zakresu podczas 18 procent tego okresu. i powyżej tego zakresu w 19 procentach tego okresu (ryc. 1). W konwencjonalnej grupie intensywności terapii wartość INR wynosiła od 2,0 do 3,0 w okresie 69 procent okresu, w którym otrzymywały leczenie metodą podwójnie ślepej próby, poniżej tego zakresu w ciągu 20 procent tego okresu, a powyżej tego zakresu w ciągu 11 procent tego okresu ( Rysunek 1). Średni okres między pomiarami INR wynosił 24 dni w grupie o niskiej intensywności terapii i 26 dni w grupie terapii konwencjonalnej. Aby uniknąć ujawnienia przypisania grupy terapeutycznej, nie zarejestrowano pomiarów INR uzyskanych w czasie podejrzenia nawrotowej żylnej choroby zakrzepowo-zatorowej lub krwawienia; o ile to możliwe, wyniki te uzyskano retrospektywnie dla potwierdzonych zdarzeń po zakończeniu badania.
Komplikacje krwawienia
Tabela 2. Tabela 2. Główne wyniki według grupy leczenia. Było 9 poważnych epizodów krwawienia wśród 369 pacjentów przypisanych do terapii o niskiej intensywności (1,1 na 100 osobolat) i 8 głównych epizodów krwawienia wśród 369 pacjentów przypisanych terapii konwencjonalnej intensywności (0,9 na 100 osobolat; hazard współczynnik, 1,2; 95-procentowy przedział ufności, 0,4 do 3,0) (tabela 2). W przypadku włączenia zarówno poważnych, jak i małych epizodów krwawienia krwawienie wystąpiło u 39 pacjentów poddanych terapii o małej intensywności (4,9 na 100 osobolat) i 31 pacjentów przypisanych do terapii konwencjonalnej (3,7 na 100 osobolat, współczynnik ryzyka, 1,3 ; 95-procentowy przedział ufności, od 0,8 do 2,1).
Tabela 3
[patrz też: lek bez recepty na zatoki, zmiany barwnikowe skóry, olx zd wola ]
[patrz też: pharmatech, olx zd wola, podwiązanie nasieniowodów ]